شناسایی روند تخریب نیکوتین توسط گیاهان دریایی با استفاده از الکترود اصلاح شده با نانوالیاف هیبریدی کیتوسان/نانولوله کربنی عاملدار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

پژوهش حاضر به منظور شناسایی نیکوتین (NIC) موجود در آب دریا با وجود ته سیگار، چند گیاه و جلبک دریایی با استفاده از الکترود اصلاح شده کربن شیشه ای (MGCE) به روش ولتامتری چرخه ای (CV) انجام شد.

 روش ها: 

الکترود با استفاده از تکنیک الکتروریسی نانولوله کربنی و کیتوسان سنتز شد و می تواند NIC ته سیگار شناور در آکواریوم آب شور را با حضور دو نوع گیاه دریایی و یک مدل جلبک کاشته شده در ماسه دریایی شناسایی نماید.

یافته ها: 

سیگنال اکسیداسیون در پتانسیل پایین تر و جریان بالاتر در حضور ته سیگار به ترتیب برای سه گیاه Acetabularia، Caulerpa Mexicana و اسفنج جلبکی Codium SP نشان دهنده تجزیه NIC توسط این گیاهان هنگام فوتوسنتز و با گذشت زمان بود. این اعداد به ترتیب برای این گیاهان 0/82، 0/81 و 0/83 میلی ولت، با جریان های 57/70 ، 56/56 و 51/49 میلی آمپر بدست آمد. تغییرات pH، ولتاژ و جریان الکتریکی در گذشت زمان و نرخ اسکن بررسی گردید و نتایج نشان داد که الکترود حاضر برای تشخیص موازی NIC برای 5 بار تکرار، 97/2% با انحراف معیار استاندارد 4/08  توانست پایداری خود را نسبت به چرخه اول حفظ نماید.

نتیجه گیری:

 بنابراین الکترود MGCE دارای تکرارپذیری و پایداری عالی است و می توان از این الکترود برای مسیریابی مناسب غواصی در محیط های دارای زباله خطرناک شهری بهره برداری نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 82
لینک کوتاه:
magiran.com/p2276413 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!