اعتیاد به مورفین و تریاک و اثرات آنها بر قلب و بیماریهای مرتبط با قلب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 امروزه مصرف مواد مخدر یکی از بزرگترین معضلات بسیاری از کشورهای جهان است. به علت برخی باورهای غلط در جامعه، متاسفانه توصیه به مصرف مواد مخدر در مورد کنترل و پیشگیری بیماریهای قلبی و عوامل خطر آن وجود دارد. این بررسی مروری، با توجه به تحقیقات انجام شده مبنی بر ارتباط بین اعتیاد و بیماری های قلب و به منظور آشنایی با اعتیاد و بیماری های مرتبط قلبی و درمان انجام شده است.

مواد و روش ها

در این مطالعه مروری برای جستجوی مقالات، از پایگاه های اطلاعاتی Iranmedex, SID, Pubmed, ISI و Scopus طی سال های  1980تا 2017 با تاکید بر مقالات 10 سال اخیر استفاده شد. کلید واژه های مورد استفاده در این بررسی مروری استناد به 20 مقاله، اعتیاد، پراکسیداسیون لیپیدی، چربی و قند خون، آترواسکلروز، سایز انفارکت، آریتمی ها در افراد انجام شده است.

یافته ها

اطلاعات موجود با تاکید بر مقالات 10 سال اخیر با استناد به 20 مقاله، اطلاعات موجود رابطه مهمی بین اعتیاد و پراکسیداسیون لیپیدی، چربی و قندخون، آترواسکلروز، سایز انفارکت قلبی، اریتمی ها و بیماریهای قلب در افراد معتاد به تریاک و شاخص مالون دی آلدیید را نشان میدهد. در مطالعات مختلف اثرهای متفاوتی مشاهده شده است. این تفاوت می تواند به علت اثر بیهوشی، دوز دارو، محل اثر در مغز، تغییرات تنفسی و ویژگی گیرنده ها باشد.

بحث و نتیجه گیری

اعتیاد به مواد مخدر با اثرات متفاوتی بر چربی خون، قندخون، فشارخون، آترواسکلروز، سایز سکته قلبی و آریتمی ها، با بیماری های قلبی همراه است.

زبان:
فارسی
صفحات:
21 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p2278393 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!