ارائه یک دسته بندی جامع از رویکردهای ارزیابی عملکرد وبررسی خلاءهای تحقیقاتی موجود در آنها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
فرآیند ارزیابی، یکی از با اهمیت ترین جریاناتی است که هر سازمان برای تضمین بقاء و اطلاع از کیفیت عملکرد و اجرای دقیق برنامه های خود، به آن احتیاج دارد. بهبود مستمر عملکرد سازمانها، منجربه ایجاد نیروی عظیم هم افزایی می شود که به عنوان پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی محسوب می شود. در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد موضوعی است که برای بهبود آن نیاز به اندازه گیری وجود دارد و ازاین رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد نمی توان تصورکرد. از آنجا که ، توانایی سازمان درارزیابی واندازه گیری عملکرد فرآیندهای کلیدی سازمان منجر به بهبود دایمی وپیوسته سازمان میشود ، لذا استفاده از سیستم ارزیابی با ثبات و بدون تناقض ضرورتی اجتناب ناپذیر است . رویکردهای زیادی در ارزیابی عملکرد ارایه شده است که هریک دارای مزایا و معایبی هستند. دراین پژوهش سعی شده است تا ضمن ارایه یک دسته بندی نوین وجامعی از ارزیابی عملکرد ،به مزایا و معایب هر یک از این رویکردها و مقایسه آنها با یکدیگر پرداخته ، تا ضمن مشخص سازی خلاء های موجود در هر رویکرد ، بتوان در جستجوی ارایه راهکار مناسب برای مرتفع نمودن آنها پرداخت.نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بهره گیری از رویکردهای ترکیبی در شرایط پیچیده محیط کنونی، بهترین راهکار برای غلبه بر کاستی های رویکردهای ارزیابی عملکرد موجود می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
285 تا 301
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2282147 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!