مدل بومی نقش اصول اخلاقی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

بسیاری از رفتارهای انسان ریشه در اصول اخلاقی دارد و افراد دارای هوش اخلاقی بالا، فعالیت هایشان را با اصول اخلاقی پیوند می‏زنند که باعث افزایش تعهد و بهبود نتایج فردی و سازمانی می‏شود و بر رفتار مشتریان اثر می گذارند. از طرفی رسانه‏های اجتماعی یک مهارت جدید و مهم برای همه افراد است. هدف پژوهش حاضر ارایه مدلی جهت شناسایی نقش اصول اخلاقی رسانه‏های اجتماعی بر رفتار مصرف‏کننده در صنعت پوشاک می‏باشد.

روش

تحقیق حاضر کیفی و در زمره گرندد تیوری می‏باشد. جامعه پژوهش از خبرگان و فعالان صنعت پوشاک تشکیل شده که نمونه ای به حجم 15 نفر به روش گلوله برفی از آن انتخاب شده است. برای جمع آوری داده‏ها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شده و داده‏ها با استفاده از روش کدگذاری های سه گانه تجزیه و تحلیل شدند.

یافته ها

عوامل انگیزشی، احساسی، اجتماعی و سیاسی، به عنوان طبقات انتخاب شدند که زمینه‏ساز دومین جزء مدل (استفاده از رسانه‏های اجتماعی) شدند. اجزاء بعدی مدل رعایت اصول اخلاقی در ارتباط با مشتری و تبلیغات اینترنتی به عنوان راهبرد پژوهش مد نظر قرار گرفت.

نتیجه گیری

بر اساس مدل ارایه شده، رعایت اخلاق در رسانه‏های اجتماعی به عنوان متغیرهای مستقل عمل می‏کنند که رفتار مصرف‏کننده را تحت تاثیر قرار می‏دهند. بنابراین بازاریابان باید در فروش و بازاریابی محصولات به این عناصر توجه ویژه نموده تا بتوانند تمایلات خرید مشتریان را افزایش و ضمن حفظ مشتریان، سودآوری شرکت نیز افزایش یابد.

زبان:
فارسی
صفحات:
108 تا 116
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2286507 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!