شناسایی عوامل و شاخص های مدل سنجش کیفیت خدمات صنعت بازی های رایانه ای بر بستر ابر
یکی از مهمترین بخشهای رسانهای و سرگرمی در دنیای امروز، صنعت بازیهای رایانهای است. تعداد کاربران این نوع بازیها بهصورت مستمر در حال افزایش است و کسبوکارهای این صنعت رشد چشمگیری کردهاند؛ بهطوری که این رشد گردش مالی میلیون دلاری را برای شرکتهای توسعهدهنده این نوع بازیها به دنبال داشته است. ازاینرو، هدف اصلی این پژوهش ارایه مدلی جهت سنجش کیفیت خدمات بر بستر ابر در صنعت بازیهای رایانهای است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی-توسعه ای است و جزء تحقیقات کیفی بهحساب میآید. همچنین این پژوهش از منظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق «توصیفی-غیرآزمایشی» محسوب میشود. در این پژوهش برای سنجش کیفیت خدمات صنعت بازیهای رایانهای بر بستر ابر، پس از بررسی ادبیات نظری پژوهش و مدلهای موجود و انجام روش دلفی، 52 شاخص در قالب 9 بعد اصلی شناسایی شدند. نتایج پژوهش مدلی جامع برای سنجش کیفیت خدمات صنعت بازیهای رایانهای بر بستر ابر ارایه می کند که میتواند مورداستفاده صنعت گران و پژوهشگران قرار گیرد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.