بررسی اثر انحراف از تقارن دوره ای در ارتعاشات رینگ دوار تحت بارگذاری الکترومغناطیسی متحرک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

تحلیل ارتعاشات از مراحل اصلی طراحی و ساخت ماشین های الکتریکی است که ویژگی های الکتریکی و مکانیکی این تجهیزات را تحت تاثیر قرار می دهد. در پژوهش حاضر، اثر تقارن دوره ای و انحراف از آن در ارتعاشات رینگ های دوار تحت بارگذاری الکترومغناطیس متحرک بررسی شده است. رینگ با استفاده از فرضیات تیر اویلر برنولی و اندرکنش سازه و نیروی الکترومغناطیس با استفاده از فنرهای گسسته مدل سازی شده است. معادلات حاکم بر حرکت داخل صفحه رینگ دوار در حضور نیروی الکترومغناطیسی با استفاده از اصل همیلتون استخراج شده است و سپس تحلیل فرکانسی سیستم انجام گرفته است. مقادیر ویژه سیستم با استفاده از حل اغتشاشی به صورت نیمه تحلیلی به دست آمده است. نتایج بیانگر ظهور ناپایداری در مودهای مختلف سیستم به ازای نسبت های مشخصی مابین سرعت دورانی رینگ و تکیه گاه و مرتبه تقارن دوره ای سیستم است. اثر انحراف از تقارن دوره ای به واسطه متغیربودن سفتی فنرهای گسسته با زمان و زاویه اتصال این فنرها به رینگ در خواص ارتعاشی و پایداری حرکت داخل صفحه رینگ دوار تحت بارگذاری الکترومغناطیسی به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است. نشان داده شد که انحراف از تقارن دوره ای در سیستم به واسطه تغییرات زمانی سفتی فنر  موجب ازبین رفتن ناپایداری افتراق مودها می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
3891 تا 3910
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2308800 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!