شناسایی و اولویت بندی راهکارهای موثر جهت موفقیت کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ورزشی نظامیان جهان با استفاده از روش تاپسیس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف:

 هدف از این پژوهش، ارزیابی کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف مسابقات ورزشی نظامیان جهان (2019تا 1995) و ارایه راهکارها و پیشنهادات موثر جهت حضور موفق و قدرتمند در دوره های آتی می باشد.

روش شناسی:

 این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گرداوری داده ها توصیفی- تحلیلی (گذشته نگر) می باشد. همچنین به منظور رتبه بندی و ارایه راهکارها (کیفی- کمی) است. ابتدا از طریق مرور سایت رسمی سیزم، نتایج کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف استخراج شد، سپس با استفاده از نرم افزار DEA-Solver میزان کارایی مورد سنجش قرار گرفت. در مرحله دوم نیز با مرور مطالعات گذشته و مصاحبه هدفمند با10 نفر از صاحب نظران و مدیران ورزشی، 42 راهکار جمع آوری شد. پس از حذف، دسته بندی و تلخیص عوامل و راهکارهای پیشنهادی، در نهایت 35 عامل در قالب پرسشنامه تاپسیس در اختیار 25 نفر از متخصصان و مدیران ورزشی قرار گرفت. با استفاده از نرم افزار MATLAB راهکارهای نهایی بر اساس وزن هر عامل اولویت بندی شدند.

یافته ها

تحلیل داده ها مشخص کرد که به کارگیری مربیان برجسته نظامی و غیرنظامی به عنوان کادر فنی و مربی در تیم های ورزشی آجا و نیروهای مسلح در رتبه اول؛ توسعه و تقویت تعاملات برون سازمانی به منظور بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی، تخصصی، امکاناتی و تجهیزاتی سایر سازمان های ورزشی داخلی و خارجی در رتبه دوم و حمایت و پشتیبانی فرماندهان و مسیولان نیروهای مسلح از ورزش، به ویژه حضور در رقابت های بین المللی (سیزم) در رتبه سوم مهم ترین راهکارها و عوامل پیشنهادی از دیدگاه کارشناسان قرار دارند.

نتیجه گیری

با توجه به یافته ها انتظار می رود که مدیران و مسیولان ورزش نیروهای مسلح برای کسب کرسی در مجامع بین المللی از جمله کمیته های مختلف سیزم تلاش و برنامه ریزی لازم را داشته باشند. همچنین به روزرسانی اماکن و تجهیزات ورزشی به منظور رقابت برابر ورزشکاران و تیم های ایرانی با ورزشکاران و تیم های سایر کشورها می تواند به موفقیت کاروان ورزشی ایران کمک کند. در نهایت با برنامه ریزی صحیح و اعزام تیم های ورزشی که شانس کسب مدال بیشتری دارند، می توان عملکرد کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران را بهبود داده و به جایگاه مطلوب تری دست پیدا کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 56
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2314656 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!