بررسی تستهای مدرسین زبان انگلیسی و مدرسین متون تخصصی در آزمون های زبان انگلیسی برای اهداف ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
این مطالعه با هدف بررسی انواع آزمونهای مدرسین انگلیسی و مدرسین محتوای تخصصی در امتحانات ESP انجام شد. برای این کار ، نمونه هایی از آزمون های تولید شده توسط مدرسین انگلیسی و مدرسین محتوای تخصصی جمع آوری شد. علاوه بر این ، مصاحبه های نیمه ساختاریافته با هر دو گروه انجام شد تا بینش عمیقی در مورد نگرش آنها نسبت به تستهای ESP بدست آید. نتایج نشان داد که واژه سازی ، ترجمه ، تعریف ، سوالات چند گزینه ای ، درک مطلب و آزمون cloze از انواع آزمون هایی بودند که هر دو گروه ارز مدرسین استفاده می کردند. همچنین، مشخص شد که به جز آزمونهای cloze ، که فقط توسط مدسین انگلیسی استفاده می شد ، سایر آزمونها توسط هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. فراوانی انواع آزمون ها ، با این حال ، در امتحانات دو گروه متفاوت بود. همچنین مشخص شد که هر دو گروه از معلمان به طور مکرر از آزمون های چند گزینه ای استفاده می کردند. نتایج مصاحبه ها نشان داد که مدرسین انگلیسی آزمون های تلفیقی و ارتباطی را ترجیح می دهند ، در حالی که مدرسین محتوای تخصصی تمایل به استفاده از آزمون های ساختارگرایانه مبتنی بر برنامه درسی داشتند. این مطالعه نتیجه می گیرد که مدرسین SP بیشتر از روش های ساختارگرایانه برای آزمونهای درس زبان تخصصی استفاده می کنند و از آزمونهای ارتباطی استفاده نمی کنند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
112 تا 128
لینک کوتاه:
magiran.com/p2321460 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!