میانکنش های کاندیداهای دارویی با آنزیم پروتئاز اصلی (Mpro) کووید-19 با استفاده از مطالعات داکینگ مولکولی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

ویروس کرونا 2-CoV-SARS به شیوع بیماری تنفسی کووید 19 منجر شده است و با توجه به شیوع سریع بیماری به دارویی برای درمان کووید 19 نیاز است. هدف مطالعه حاضر، بررسی ترکیبات مختلف دارویی به عنوان بازدارنده پروتیاز کووید-19 با استفاده از داکینگ مولکولی و بررسی توانایی آنها در تعامل با Mpro است.

روش کار

ساختار پروتیاز اصلی کووید-19) Mpro (با کد 6M03 از pdb استخراج شد. ساختار 64 ترکیب دارویی از ChemSpider استخراج شد. داکینگ مولکولی با نرم افزار Vina Dock Auto انجام شد. نتایج به وسیله Discovery Biovia .شد آنالیز Studio 4.5

یافته ها

از 64 ترکیب، هشت ترکیب -N4, Lamivudine, Ganciclovir, Emtricitabine, Cidofovir در جی دلتا با Tyr-His-Asn پپتید تری و Hydroxycytidine, Tenofovir, Vidarabine, L-Pyroglutamic acid, حدود 5.4 -تا 6.6 -کیلوکالری بر مول، در اکتیو سایت قرار گرفت.

نتیجه گیری

از آنجا که9 لیگاند با انرژی منفی بر روی پروتئین مورد نظر متصل شده اند، دادن اهمیت برابر به همه این لیگاندهای بازدارنده پروتیاز معقول خواهد بود. با این حال ، بهترین مقدار انرژی اتصال mol/Kcal 6.6 -برای تترا پپتید Asn-His-Tyr به دست آمد. پیشنهاد می شود این کاندید انتخابی برای درمان عفونت 19-COVID ، در مطالعات vitrio-in و vivio-in مورد توجه قرار گیرد. مطالعات داکینگ مولکولی همچنین نشان داد که این پروتیاز با رمدسیویر در محل اکتیو سایت، اتصال برقرار نکرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2326219 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!