همه گیری کووید-19 و نقش مدارس در ارتقای سلامت جامعه

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

توجه به آموزش سلامت در مدارس با هدف فرهنگ سازی و نقش آن در ارتقای سلامت دانش آموزان، اولیای مدرسه و خانواده ها زمینه ساز تاسیس مدارس مروج سلامت بود؛ اما در شرایط کنونی که همه گیری کووید-19 گریبان گیر جهان شده است، مدارس چگونه باید عمل کنند؟

روش

مقاله حاضر مروری-تحلیلی است و با جستجوی کلمات کلیدی مدرسه، سلامت، ارتقا، آموزش، مدارس مروج سلامت در پایگاه های اطلاعاتی داخلی SID, Magiran و Irandoc و معادل انگلیسی کلمات کلیدی فوق به همراه کلمه ایران درپایگاه های اطلاعاتی خارجی Web of Science، Scopus، Pubmed، Google Scholar مقالات شناسایی شدند.

یافته ها: 

ارزیابی اجرای برنامه مدارس مروج سلامت درکشور تشریح و چالش های موجود در دو سطح سیاست گذاری و اجرای برنامه شناسایی گردید و 11 راهکار به منظور دستیابی مدارس به اهداف در نظر گرفته شده پیشنهاد شد.

نتیجه گیری:

 مدارس مروج سلامت و زیرساخت آن از سالیان قبل در ایران پایه گذاری شده است. با وجود اشکالات و ضعف هایی که در برنامه ریزی و اجرای آن وجود دارد؛ انتظار می رود مدارس مروج سلامت در برابر سلامت جامعه مسیولانه تر و فعالانه تر عمل کنند و در شرایط همه گیری کووید-19، به آموزش نکات بهداشتی، انتقال پیام های پیشگیرانه و اطلاعات به روز و علمی به منظور ارتقای آگاهی دانش آموزان و خانواده هایشان و کارکنان مدرسه اهتمام ورزند و در مسیر تطابق جامعه با شرایط جدید و تغییر سبک زندگی نقش پررنگ تری ایفا کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
166 تا 170
لینک کوتاه:
magiran.com/p2346514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!