بهینه سازی سیستم هیبرید بادی- خورشیدی- باتری جدا از شبکه با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان با استفاده از الگوریتم بهینه سازی ملخ

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
انرژی های تجدیدپذیر در سال های اخیر به دلیل محدودیت و احتمال اتمام منابع سوخت های فسیلی و مسایل زیست محیطی مرتبط به شدت توسعه یافته است. مهمترین چالش در این نوع سیستم ها، دستیابی به اندازه بهینه برای داشتن یک سیستم مقرون به صرفه بر اساس ذخیره انرژی خورشیدی و بادی است. در این مقاله بهینه سازی سیستم هیبرید بادی-خورشیدی با سیستم ذخیره باتری برای تامین یک بار مشخص ساعتی با هدف حداقل سازی هزینه های سالیانه سیستم و احتمال تلفات عرضه توان مورد توجه قرار گرفته است. هزینه های سالیانه سیستم شامل هزینه های سرمایه گذاری اولیه، هزینه نگهداری و هزینه تعویض تجهیزات می باشد. هدف بهینه سازی، تعیین بهینه تعداد پنل های خورشیدی، توربین های بادی، تعداد باتری ها، ارتفاع برج بادی و زاویه پنل خورشیدی نسبت به تابش خورشید است. به این منظور الگوریتم جدید بهینه سازی ملخ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در این مطالعه، اثر تغییرات راندمان اینورتر، تغییرات تقاضای بار و اثر تغییرات ماکزیمم احتمال تلفات عرضه توان بر طراحی سیستم مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که کاهش راندمان، افزایش بار و حداکثر قابلیت اطمینان در سیستم در قالب کاهش احتمال تلفات عرضه توان موجب افزایش هزینه های سالیانه انرژی سیستم می گردد. به علاوه، نتایج حاصله موید برتری روش بهینه سازی ملخ نسبت به روش اجتماع ذرات در دست یابی به تابع هدف بهتر و هزینه کمتر می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
139 تا 156
لینک کوتاه:
magiran.com/p2352550 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!