کنترل بهینه مصرف سوخت پهپاد در پرواز گشت زنی دایروی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

دستیابی به بهترین عملکرد و رفتار اجسام پرنده کنترل پذیر، هدف اصلی مهندسان و طراحان سیستم‎های‎کنترل پرواز می‎باشد. بهینه سازی مسیر یک جسم پرنده می تواند سبب بهبود عملکرد، کاهش هزینه، افزایش قابلیت و نتایج مطلوب دیگر گردد. بهینه‏ سازی مسیر دانشی است که در آن راه های دستیابی به فرآیندهای دینامیکی بهینه ارایه می گردد. یکی از روش های یافتن تغییرات بهینه متغیرهای حالت، استفاده از کنترل بهینه است. از آنجاییکه پروازهای با برد و مداومت طولانی نیازمند برخی شکل های مدیریت سوخت می باشند، تحقیقات گسترده ای در حوزه ی کمینه سازی مصرف سوخت در حال انجام می باشد. در این مقاله حداقل مصرف سوخت برای یک هواپیمای بدون سرنشین در مرحله گشت زنی با مانور دایروی در یک منطقه از پیش تعیین شده ارایه گردید. معادلات حرکت پهپاد بر اساس مدل جرم نقطه ای توسعه یافته است. شرایط بهینگی از اصل حداقل یابی پانتریاگن با استفاده از تابع همیلتونین به دست آمده است. مصرف سوخت، به-عنوان معیار بهینه انتخاب و روش عددی مورد استفاده تکنیک پرتاب چند نقطه ای بوده است. به طور طبیعی انتظار می رود که انرژی باد بر مسیر پرواز تاثیرگذار باشد، به همین دلیل شبیه سازی های عددی با در نظر گرفتن اثر سرعت و جهت باد بر مانور گردش بهینه انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که برای داشتن حداقل مصرف سوخت در پرواز گشت زنی در مسیر دایروی، لازم است که پهپاد پرواز متناوب نزولی و صعودی داشته باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 12
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2377161 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!