بررسی فلاتر پنل با پوشش لایه میراکننده مقید یکپارچه و دوتکه شده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مطالعه عملکرد لایه میراکننده مقید ویسکوالاستیک با پوشش سراسری و موضعی در جلوگیری از وقوع فلاتر و میراکردن ارتعاشات پنل با توجه ویژه به اثر سه عامل مهم و کمتر مورد توجه قرار گرفته شده، شامل قیدهای درون صفحه ای لبه های پنل، مکان قرار گرفتن لایه میرا کننده و ایجاد بریدگی در لایه میراکننده مورد بررسی قرار گرفته است. پنل با عرض بینهایت مدل شده و برای هسته ، کرنش راستای ضخامت و نظریه تغییر شکل برشی مرتبه بالا لحاظ شده است. مدل اجزاء محدود بر اساس المان های یک بعدی سه گرهی با توابع شکل لاگرانژی و هرمیتی ساخته و برای فشار آیرودینامیکی از نظریه پیستون استفاده شده است. مطالعات پارامتریک با هدف تعیین تاثیر شرایط مرزی درون صفحه ای، مکان نصب لایه میرا کننده و مزیت دو تکه کردن آن نسبت به حالت یکپارچه انجام شده است. طبق نتایج ، قید درون-صفحه ای نقش مهمی در تغییرات مرز فلاتر داشته و با جابجایی لایه ی میرایی مقید می توان کارایی این روش را بهبود بخشید. ضمن اینکه مکان بهینه برای دستیابی به بیشترین میرایی ارتعاشی منطبق بر مکان بهینه برای دستیابی به بیشترین مرز فلاتر نخواهد بود. به علاوه، مشخص شد که علیرغم امکان استفاده از ایجاد بریدگی برای افزایش میرایی ارتعاشات نمی توان از آن برای بهبود عملکرد روش در افزایش مرز فلاتر استفاده کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
245 تا 261
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2379814 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!