مقایسه تاثیر روش های تدریس سخنرانی و سخنرانی مهمان در افزایش مهارت های کسب وکار و کارآفرینانه کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران ایوان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

چکیده

هدف

این پژوهش در قالب یک طرح نیمه آزمایشی دو گروهی با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون با هدف مقایسه دو روش تدریس سخنرانی و سخنران مهمان در یادگیری مهارت های کسب و کار و کارآفرینانه کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران ایوان انجام گرفت.

روش

طرح این پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. به این منظور30 نفر از کارآموزان خیاطی مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران ایوان با رعایت اصل انتساب تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. در کلاس گروه گواه روش تدریس سخنرانی و در گروه آزمایش از روش تدریس سخنران مهمان استفاده شد. مهارت های کسب وکار وکارآفرینانه کارآموزان هر دو گروه قبل از شروع تدریس و یک بار دیگر پس از اتمام تدریس با استفاده از پرسشنامه 50 سوالی محقق ساخته در سیزده حیطه با مقیاس 5 درجه ای لیکرت سنجیده شد و با یکدیگر مقایسه گردید. برای تجزیه و تحلیل آماری فرضیات تحقیق از آزمونt دو نمونه ای مستقل با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد.

یافته ها

نتایج نشان داد که بجز مهارت منابع انسانی در دوازده مورد دیگر میانگین نمره گروه آزمایش به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بوده است. پیشنهاد می گرددبرنامه ریزان آموزشی از سخنران مهمان در آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و کسب و کاراستفاده کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
274 تا 300
لینک کوتاه:
magiran.com/p2380248 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!