پیش بینی اثر فاصله افقی ایرفویل های دو تکه روی توزیع افت در مولد اعوجاج آرایه ای مبتنی بر رهیافت های میانگین زمانی رینولدز و شبیه سازی گردابه های جدا شده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
توانمندی چینش افقی ایرفویل های دو تکه در بازتولید توزیع معین افت فشار کل در این تحقیق به روش عددی ارزیابی شده است. چینش آرایه ای ایرفویل ها به عنوان یک مکانیزم نوین مولد اعوجاج فشار کل در سامانه تست زمینی موتور پیشنهاد شده است. با توجه به فاصله معنادار نتایج شبیه سازی پایا با استفاده از مدل منتخب خانواده RANS نسبت به نتایج ثبت شده در تست های تجربی مرجع برای ایرفویل منفرد، حل ناپایا با گام زمانی متناسب با فرکانس ریزش گردابه های تشکیل شده انجام شد. برخلاف نتایج تجربی جریان حول ایرفویل نود درجه، چرخش نواحی افت بیشینه از حالت عمودی در ایستگاه های ابتدایی به افقی در ناحیه دنباله توسعه یافته به عنوان مشخصه ای متمایز از زوایای بازشدگی 30 و 60 درجه در نتایج شبیه سازی ناپایای مبتنی بر RANS مشاهده نگردید. با بکارگیری مدل هیبریدی DDES ، اعمال الزامات آن در تولید شبکه محاسباتی و شبیه سازی دقیق اختلاط مغشوش، چرخش الگوی افت پایین دست ایرفویل 90 با دقت بسیار خوبی پیش بینی شد. بررسی تکرار پذیری الگوی افت ترکیبی ناشی از چینش افقی ایرفویل ها درکنارهم به این نتیجه انجامید که لازم است تا با تغییر نسبت منظری ایرفویل 90، چرخش الگوی افت آن که عامل مخرب پیش بینی پذیری الگوی ترکیبی افت می باشد اصلاح گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
211 تا 223
لینک کوتاه:
magiran.com/p2380995 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!