ارائه الگویی جهت تبیین نقش معافیت مالیاتی و تصمیمات تامین مالی و سرمایه گذاری بر عملکرد شرکت های سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

عملکرد می‌تواند براساس میزان سرمایه‌گذاری شرکت، تامین مالی و همچنین مشوق‌های مالیاتی همچون معافیت‌های مالیاتی مناطق ویژه اقتصادی تحت‌الشعاع قرار گیرد. هدف مطالعه حاضر ارایه الگویی جهت تبیین نقش معافیت مالیاتی و تصمیمات تامین مالی و سرمایه‌گذاری بر عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بوده است. محیط پژوهش منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در استان مازندران و جامعه پژوهش شرکت‌های در حال بهره‌برداری در منطقه بود. در این راستا تعداد 101 پرسشنامه به شیوه نمونه‌گیری تصادفی از بین مدیرعاملان یا معاون اداری و مالی، مدیر مالی، رییس حسابداری و کارشناس و کارشناس مسیول درآمد و حسابداری گردآوری شد. در همین راستا داده‌ها از طریق نرم‌افزارهای SPSS و SmartPLS، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار معافیت‌های مالیاتی بر تصمیمات تامین مالی و سرمایه‌گذاری است. همچنین تصمیمات تامین مالی و سرمایه‌گذاری در نهایت به افزایش عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد منتج می‌شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
353 تا 381
لینک کوتاه:
magiran.com/p2386208 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!