تدوین الگوی بازاریابی با استفاده از واقعیت مجازی در صنعت ورزش کشور
هدف از این تحقیق تدوین الگوی بازاریابی با استفاده از واقعیت مجازی در صنعت ورزش کشور بود. روش تحقیق حاضر کیفی بود و بر اساس ماهیت تحقیق که نیاز به اکتشاف عوامل و متغیرهای متعددی دارد، از تکنیک گرندد تیوری استفاده شد. کلیه متخصصان و خبرگان حوزه فناوری و بازاریابی در ورزش به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند و با توجه به ماهیت تحقیق و ویژگی های جامعه تحقیق در این بخش، نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند و به روش گلوله برفی انجام شد. شرط حضور در مصاحبه داشتن حداقل سن 30 سال، حداقل 5 سال سابقه شغلی در حوزه فناوری و بازاریابی در ورزش و حداقل مدرک کارشناسی بود. مصاحبه ها بعد از 16 نمونه به اشباع اطلاعاتی رسید اما برای اطمینان بیشتر تا مصاحبه 20 ام ادامه پیدا کرد. برای کدگزاری و تحلیل مصاحبه ها از نرم افزار maxqda استفاده شد. نتایج نشان داد که افزایش تحقیقات مرتبط با واقعیت مجازی و ورزش، حمایت سازمان یافته از واقعیت مجازی در بازاریابی ورزشی، تدوین برنامه توسعه واقعیت مجازی و بومی سازی، آموزش مستمر و تبلیغات به عنوان راهبردهای آتی بازاریابی با استفاده از واقعیت مجازی در صنعت ورزش کشور می بایست مورد توجه قرار گیرد.
بازاریابی ، ورزش ، صنعت ورزش ، واقعیت مجازی
-
تعیین استراتژی توسعه بازار صنعت زیورآلات ورزشی در ایران
*، غلامعلی کارگر، مهیا شعبانی
نشریه مطالعات بازاریابی ورزشی، بهار 1403 -
شناسایی جذابیت های ورزش زورخانه ای در جذب گردشگران خارجی از دیدگاه راهنمایان گردشگری
سجاد قاسم پور*، جواد شهلایی،
فصلنامه مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، زمستان 1402 -
شناسایی و تحلیل موانع و فرصت های بهره برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر در استادیوم های فوتبال ایران
*
نشریه مدیریت و توسعه ورزش، تابستان 1402 -
شناسایی راهبردها و پیامدهای ورود ورزشکاران به دنیای سیاست
مهدی علی یاری*، غلامرضا شعبانی بهار، ، غلامعلی کارگر
نشریه مدیریت و توسعه ورزش، بهار 1402