انتخاب الگوریتم مطلوب مکالمات در بستر اینترنت مبتنی برشبیه سازی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

فنآوری ویپ مزایای قابل توجهی برای مشتریان و ارایه دهندگان خدمات ارتباطی مانند صرفه جویی در هزینه، خدمات رسانه ای خوب، قابلیت انتقال تلفن و خدمات، تحرک و ادغام با سایر برنامه ها را فراهم می آورد. با این وجود، راه اندازی فناوری ویپ با چالش های بسیاری مواجه است؛ مانند پیچیدگی معماری، مسایل مربوط به قابلیت همکاری، مسایل مربوط به کیفیت خدمات و چالش های امنیتی.در این بین، خطرات امنیتی بیشترین نگرانی را با خود به همراه دارند.این تحقیق یک الگوریتم برای بهبود امنیت مکالمات رمزنگاری شده مبتنی بر ویپ پیشنهاد می دهد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و به روش شبیه سازی اجرا شده است. ابزار مورد استفاده شبیه ساز NS2 و نسخه NS2.35 می باشد که تحت لینوکس و کد متن باز می باشد. راهکار پیشنهادی رمزنگاری AES-GCM می باشد که با AES-CTR در پارامترهای مختلف شبکه با دو فاکتور زمان و اندازه بسته مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد، نرخ تحویل بسته در AES-GCM بیشتر از مد عملیاتی AES-CTR می باشد که این امر دلیل برتری AES-GCM در ارایه کیفیت سرویس می باشد و همچنین زمان رمزگذاری، رمزگشایی، میزان مصرف انرژی و نرخ از دست رفتن بسته در رمزگذاری به مراتب کمتر از مدعملیاتی می باشد. در مقایسه ای دیگر میزان زمان مصرفی برای ارسال بسته و میزان تاخیر انتقال بسته در مد عملیاتی پیشنهادی به مراتب کمتر است. لذا میزان زمان و تاخیر کمتری در مد پیشنهادی نسبت به AES-CTR وجود دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 39
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2423358 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!