استانداردسازی و سفارشی سازی خدمات بر ارزش ویژه برند: نقش میانجی کیفیت خدمات

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در فضای رقابتی امروز، کیفیت خدمات و ارزش ویژه برند دو مقوله مهم در بازاریابی محسوب می شوند. اتخاذ استراتژی هایی به منظور ایجاد تمایز ازجمله استانداردسازی و سفارشی سازی خدمات جهت بقا در بازار رقابتی و حفظ مشتریان، امری ضروری است. مطالعه حاضر با استفاده از زمینه و بستر شناختی حاصل از تحقیقات بنیادی درصدد رفع نیازهای بشری و بهبود و بهینه ی سازی ابزارها، الگوها و اشیاء در جهت توسعه آسایش و ارتقای سطح زندگی افراد می باشد. بر این اساس هدف اصلی پژوهش، بررسی تاثیر استانداردسازی و سفارشی سازی خدمات بر ارزش ویژه برند با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت خدمات در شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت در شهر اصفهان است. پژوهش در زمره تحقیقات بنیادی از حیث هدف کاربردی و ازنظر ماهیت توصیفی، همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت های ارایه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت در شهر اصفهان است که از طریق روش نمونه گیری در دسترس اتفاقی مبتنی بر قواعد معادلات ساختاری تعداد 230 نفر از مشتریان جهت بررسی انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. روایی پرسشنامه از روایی همگرا و روایی واگرا و پایایی نیز به کمک آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تایید شد. در تجزیه وتحلیل داده ها با رویکرد حداقل مربعات جزیی از نرم افزار Smart-PLS استفاده شده است. نتایج نشان داد استانداردسازی و سفارشی سازی خدمات بر کیفیت عملکردی و فنی و از جهتی کیفیت عملکردی و فنی بر ارزش ویژه برند در شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج، نقش میانجیگری کیفیت عملکردی و فنی در رابطه بین متغیرهای استانداردسازی، سفارشی سازی و ارزش ویژه برند را نیز تایید کرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
28 تا 62
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2426875 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!