شناسایی و اولویت بندی معیارهای شریک راهبردی شدن منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال (به عنوان قطب پدافند غیرعامل کشور)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

توجه به منابع انسانی و توسعه و توانمندسازی آن که ارزشمندترین سرمایه سازمانی به شمار می آید و محور توانایی و دانش افزایی در کلاس جهانی است، موید این واقعیت است که انسان به عنوان شریک تعیین کننده و موثر در سازمان ها، مورد توجه قرار گرفته و توسعه منابع انسانی، موجب توسعه سازمان است. حال با توجه به اینکه منابع انسانی شایسته ، مزیت رقابتی هر سازمانی به شمار می آید و واحد منابع انسانی در رشد و نمو این مزیت نقش اساسی دارد، شریک راهبردی شدن منابع انسانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده است. به خصوص برای دانشگاه مرتبط با علوم نظامی که عمدتا دانشجویان آنها در راستای سیاست های حوزه ماموریت دانشگاه، پژوهش می کنند، مسئله راهبرد و توسعه منابع انسانی اهمیت دو چندان دارد. هدف این مقاله شناسایی مولفه های شریک راهبردی شدن منابع انسانی برای دانشگاه آزاد تهران شمال به عنوان قطب پدافند غیرعامل، با رویکرد دلفی است. در این راستا با مطالعه جامع ادبیات موضوع، مولفه های شریک راهبردی شدن منابع انسانی شناسایی شده و برای بومی سازی آنها از رویکرد دلفی استفاده شده است تا توافق خبرگان در مورد شاخص ها مبنای تصمیم گیری باشد. در این راستا 27 شاخص پر تکرار از مرور ادبیات و مدنظر خبرگان شناسایی شد و با استفاده از  نظر 23 خبره و طی 3 دور انجام فرآیند دلفی، 15 معیار نهایی جهت شریک راهبردی شدن منابع انسانی احصا شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
115 تا 140
لینک کوتاه:
magiran.com/p2435772 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!