شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدیران (مطالعه موردی: سازمان صنایع دفاع)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدیران در سازمان صنایع دفاع انجام گرفته است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر زمینه یابی متغیرها، پیمایشی- اکتشافی و از نوع پژوهش آمیخته است. در بخش کیفی، با انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر از خبرگان داده ها گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام پذیرفت که در آن، 679 کد مفهوم اولیه، 216 مفهوم و 23 مقوله الگو استخراج شد و به منظور سنجش روایی و پایایی کدگذاری ها از روش اعتباریابی مشارکت کنندگان استفاده شد. در بخش کمی، با جامعه آماری 750 نفر و نمونه آماری (با استفاده از فرمول کوکران) 275 نفر مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده‏ها در مرحله کمی، پرسشنامه‏ای پژوهشگر ساخته با 93 گویه طراحی شد؛ روایی پرسشنامه با استفاده ازنظر خبرگان تایید و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ 78/0 محاسبه شد. درنهایت بر اساس ابعاد احصاء شده، الگوی موردنظر با نگاه بر الگوی پارادایمیک اشتراوس و کوربین ارایه شد و مهم ترین عوامل موثر بر توسعه مدیران شامل: مشارکت و تعهد مدیران، قوانین و اسناد بالادستی، رهبری، منابع و امکانات، فرهنگ سازمانی، عوامل انگیزشی، راهبردهای کسب وکار، محیط یادگیری و توسعه، انتخاب مدیران، نظام های سازمانی پشتیبان شناسایی شدند که مشارکت و تعهد مدیران بالاترین رتبه و نظام های پشتیبان کمترین رتبه را کسب کرده اند.

زبان:
فارسی
صفحات:
227 تا 256
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2435776 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!