نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد تغییرات ارزشی با تاکید بر ارزش اجتماعی قانون گرایی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر در پی بررسی نقش استفاده از شبکه های اجتماعی در ایجاد تغییرات ارزشی با تاکید بر ارزش اجتماعی قانون گرایی در حوزه ترافیک است. روش پژوهش از نوع پیمایشی بوده و 512 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از شهروندان دارای گواهینامه رانندگی و ساکن در 5 استان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسش نامه پژوهش گرساخته است که پس از تکمیل آن ها جداول توصیفی و استباطی از طریق نرم افزار اس پی اس اس به دست آمد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت کاربران شبکه های اجتماعی، برنامه های آموزشی با عنوان عکس، فیلم و تصاویر متحرک در زمینه ترافیک را مفید می دانند و معتقدند که این برنامه ها نقش مثبتی بر ذهن و رفتار آن ها در حوزه رعایت مقررات ترافیکی داشته است؛ به ویژه اگر با سبک های جذابی مثل برنامه های انیمیشنی و به صورت مجازی ارایه شوند. یکی دیگر از نتایجی که می تواند مورد توجه برنامه سازان رسانه ای باشد، گزارش هایی از تصادفات و حوادث ترافیکی است چرا که یافته ها نشان می دهد این گونه برنامه ها با انتشار تصویر واقعی در فضای مجازی به دلیل ایجاد هیجان توام با ترس، کاربران شبکه های اجتماعی را ترغیب می کنند، برای جلوگیری از عواقب منفی و نامطلوب، اقدام به رعایت قانون و انجام رفتار صحیح کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
101 تا 122
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2437795 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!