بررسی روابط شبکه ای در سبک زندگی با تاثیرپذیری از مشارکت اجتماعی و سرمایه فرهنگی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

سبک زندگی یکی از مفاهیمی است که از نیمه‏ی دوم قرن بیستم به بعد مورد توجه جدی جامعه شناسان قرار گرفت است. هر جامعه‏ای زمانی می‏تواند ثمره و محصول جهان بینی و ایدیولوژی خود را به دیگران نشان دهد که سبک زندگی او متناسب با باورها و ارزش‏ها شکل گرفته باشد. بر همین اساس هدف این پژوهش بررسی روابط شبکه‏ ای سبک زندگی با تاثیر پذیری از مشارکت اجتماعی و سرمایه فرهنگی در ایران بود که با چارچوب نظری تلفیقی از اثبات گرایانی چون«دورکیم، زیمل، بوردیو، ماکس وبر» در سال (1399) به اجرا درآمد. جامعه آماری کلیه زنان شهر تهران بود. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه و روش پژوهش پیمایشی بود. انتخاب نمونه با تلفیق نمونه‏ گیری طبقه بندی نامتناسب و تصادفی ساده بود. حجم نمونه نیز بر اساس فرمول کوکران 360 نفر از بین زنان منطقه های 1 و 19 شهر تهران تعیین شد. تحلیل داده ها با SPSS صورت گرفت. در نهایت نتایج پژوهش معنادار بودن اثر روابط شبکه ‏ای بر سرمایه فرهنگی، اثر روابط شبکه‏ای بر مشارکت اجتماعی، اثر سرمایه فرهنگی بر مشارکت اجتماعی و اثر روابط شبکه‏ای بر سبک زندگی را تایید کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
127 تا 140
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2472767 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!