ارائه یک الگوریتم برای حل مسایل بهینه سازی عمومی مبتنی بر تئوری دومینو
بهینه سازی یک فعالیت مهم و تعیین کننده در طراحی ساختاری است. طراحان زمانی قادر خواهند بود طرح های بهتری تولید کنند که بتوانند با روش های بهینه سازی در صرف زمان و هزینه طراحی صرفه جویی نمایند. بسیاری از مسایل بهینه سازی در مهندسی، طبیعتا پیچیده تر و مشکل تر از آن هستند که با روش های مرسوم بهینه سازی نظیر روش برنامه ریزی ریاضی و نظایر آن قابل حل باشند. جهان اطراف ما می تواند پایه بسیاری از رفتارهای هدفمند باشد که دقت در اشیاء پیرامون، ما را در شناخت این رفتارها و نظم رو به سمت هدف یاری می رساند. در این مقاله یک الگوریتم بهینه سازی جدید بر پایه الگوی بازی دومینو ارایه گردیده است. بازی دومینو متشکل از مجموعه ای از تکه هایی است که با یک وحدت گروهی، یک نظم روبه هدف را شکل داده اند. تلاش برای ایجاد یک الگوریتم بهینه سازی جدید بر پایه تیوری این بازی، ما را به انجام این تحقیق رهنمون ساخت. الگوی حرکت دومینویی در یک محیط شبیه ساز پیاده سازی گردید و نتایج نشان داد که الگوریتم حاصل، الگوی مناسبی برای یافتن پاسخ های بهینه جهت مسایل پیچیده می باشد.
الگوریتم ، بهینه سازی ، دومینو ، تابع هزینه ، رفتار
پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.
اگر عضو مگیران هستید:
اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.