بررسی تجربی اثر زاویه لکس بر جریان گردابه ای روی بال الماسی با مقطع ایرفویل شکل به وسیله جریان سنج سیم داغ و کاوشگر پنج حفره

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این پژوهش به بررسی اثر زاویه لکس بر الگوی جریان روی بال الماسی شکل به وسیله جریان سنج سیم داغ و کاوشگر پنج حفره پرداخته شده-است. ضریب فشار در دو مقطع روی بال و در سه زاویه حمله 5، 10 و 20 درجه توسط کاوشگر پنج حفره و شدت اغتشاشات در سه مقطع و زاویه حمله 10 درجه توسط جریان سنج سیم داغ بررسی شده است. ازمایشات در تونل باد مدار بسته دانشگاه صنعتی مالک اشتر با کیفیت جریان خوب و در سرعت 5/12 متر بر ثانیه معادل عدد رینولدز 192500 انجام شده است. در یک زاویه حمله ثابت با حرکت به سمت پایین دست جریان، قطر هسته گردابه تشکیل شده ناشی از لبه حمله بال و گردابه لکس افزایش یافته که منجر به افزایش مکش فشار روی بال شده است. بالا رفتن قدرت مکش در مرکز هسته گردابه لکس و گردابه لبه حمله منجر به نزدیک تر شدن این دو گردابه بهم دیگر شده است. بزرگ تر شدن هسته گردابه، بالارفتن شدت اغتشاشات آن را در پی داشته که قدرت این اغتشاشات با حرکت به سمت پایین دست جریان افزایش یافته است. تحلیل فرکانسی در نزدیکی مرکز گردابه لبه حمله و گردابه لکس نشان داد که در یک مقطع ثابت روی بال، افزایش اغتشاشات گردابه موجب افزایش دامنه طیف نوسانی شده است که نتیجه افزایش قدرت گردابه بوده است. علاوه بر این، مقدار بیشینه طیف نوسانی در نزدیکی گردابه لکس 16 درجه، با افزایش زاویه حمله افزایش پیدا کرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 91
لینک کوتاه:
magiran.com/p2494194 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!