تجزیه و تحلیل مقایسه ای برچسب های توالی بیان شده از Picea abies برای شناسایی ژن های مرتبط با تنظیم خواب در مریستم راس ساقه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
اساس مولکولی رهاسازی خواب مریستم گیاه یک فرآیند پیچیده است و به خوبی درک نشده است. برای یافتن ژن های مربوط به رهاسازی خواب مریستم آپیکال P. abies، از تجزیه و تحلیل برچسب توالی بیان شده استفاده شد. داده های اولیه برای دو کتابخانه cDNA با استفاده از پایگاه داده دانشگاه هاروارد (کتابخانه های خواب و رهاسازی خواب به ترتیب با 6987 و 6981 EST) جمع آوری شد. نرم افزار EGassembler برای جمع آوری تمام توالی های EST به منظور یافتن شباهت بین دو کتابخانه استفاده شد. پس از آن، همه کانتبگ ها با استفاده از نرم افزار CLC bio X-blast در برابر یک پایگاه داده پروتیین غیر تکراری پردازش شدند. برای شناسایی ژن های دارای بیان افتراقی در دو کتابخانه، از نرم افزار IDEG6 و آزمون Audic-Claverie استفاده شد. ابزار طبقه بندی مقایسه ای GoMapMan برای دسته بندی کاتالوگ های کاربردی استفاده شد. همه یونیژن ها در 35 کاتالوگ عملکردی گروه بندی شدند که 10 کاتالوگ عملکردی متفاوت از جمله متابولیسم اصلی CHO، متابولیسم هورمون، استرس، انتقال، متابولیسم ثانویه، کوفاکتورها و ویتامین ها، متابولیسم نوکلیوتید، تنظیم ردوکس، انتقال الکترون میتوکندری/ATP و تخمیر شناسایی شدند. تاکنون گزارشی مبنی بر نقش متابولیت های ثانویه در تنظیم خواب مریستم گیاهی گزارش نشده است. این مطالعه بینشی در مورد عملکرد احتمالی متابولیت های ثانویه به عنوان تنظیم کننده اصلی خواب مریستم آپیکال در P. abies ارایه می دهد. علاوه بر این، تغییرات ردوکس و اپی ژنتیک در پایین دست هورمون ها نیز به نظر می رسد که در تنظیم خواب دخیل هستند. پتانسیل اختصاصیت ROS از نظر ویژگی های مکانی-زمانی که بیان آنزیم های آنتی اکسیدانی را مشخص می کند به آنها اجازه می دهد تا به عنوان نشانگرهای زیستی در مراحل رشد استفاده شوند. این تحقیق همچنین اطلاعاتی در مورد مکانیسم های مولکولی فرآیند مورفوژنز در صنوبر نروژ ارایه می کند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
115 تا 131
لینک کوتاه:
magiran.com/p2495880 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!