شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر پذیرش خدمات الکترونیکی از دیدگاه شهروندان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف احصای عوامل موثر بر بر پذیرش خدمات الکترونیک و اولویت بندی آن از نگاه شهروندان انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی- توسعه ای و از نظر روش، کیفی و کمی است. برای جمع آوری داده ها ازمطالعات کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه دارای روایی صوری بود و پایایی آن با استفاده ازآلفای کرونباخ برآورد گردید. جامعه آماری مربوط به مطالعه کیفی اساتید صاحب نظر در حوزه دولت الکترونیک و خبرگان اجرایی شاغل در وزارت ارتباطات و فناوری اطالعات و سازمان اداری و استخدامی کشور می باشند که با کمک نمونه گیری هدفمند  گلوله برفی  به تعداد 71 نفر انتخاب شدند. جامعه آماری مربوط به مطالعه کمی را شهروندان ایران تشکیل دادند با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد 483 نفر مطابق جدول مورگان از جامعه نامحدود انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل ، SPSS و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد عامل کارآمدی شهروندان، عامل سودمندی درک شده، سهولت درک شده به ترتیب بیشترین میزان تاثیرگذاری را بر پذیرش خدمات الکترونیک از سوی شهروندان دارند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
73 تا 98
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2513641 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!