آموزش مبتنی بر چرخه یادگیری کلب: راهکاری جهت ارتقای آموزش بالین در پرستاری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

بیش از نیمی از فرایند حرفه ای شدن دانشجویان پرستاری در بالین بیمار رخ می دهد. لذا هدف از این مقاله معرفی روش تدریس مبتنی بر چرخه یادگیری کلب به عنوان راهکاری جهت ارتقا آموزش بالین می باشد.

مواد و روش ها

این مقاله یک مطالعه مروری می باشد که بر پایه ی اطلاعات جمع آوری شده از پایگاه های داده, Scopus Iran medex ,Science Direct, Pub Med, SID, Magiran و مطالعات کتابخانه ای با کلید واژه های فارسی دانشجویان پرستاری، روش های تدریس، یادگیری تجربی کلب، آموزش بالین و معادل انگلیسی آنها در سال های 2010_2021 تدوین گردیده است. با جستجو در پایگاه های داده 63 مقاله یافت شد که نهایتا در این مطالعه از 24 مقاله استفاده شد.

یافته ها

نظریه یادگیری تجربی اساس نظریه کلب است. در این نظریه، یادگیری فرایندی توصیف می شود که از تغییر شکل تجربه، دانش یا علم تولید می شود. طبق این دیدگاه در چرخه یادگیری کلب چهار مرحله مرتبط به هم شامل: تجربه عینی، مشاهده تاملی، مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال وجود دارد. در این الگو دانشجویان فعالانه در یادگیری شرکت کرده و مربی نقش هدایت کننده و تسهیل گر را در فرایند یادگیری به عهده می گیرد. استفاده از چرخه ی یادگیری کلب باعث می شود که دانشجویان بتوانند، در محیط های بالین مناسب، با تکیه بر دانش قبلی و با کسب تجربیات در محیط بالین، بین آموزش های نظری و بالین پیوند ایجاد نمایند.

بحث و نتیجه گیری

به نظر می رسد روش تدریس چرخه یادگیری کلب یک روش مناسب برای آموزش پرستاری است و می تواند در محیط های بالینی مورد استفاده قرار گیرد. لذا با توجه به مزایای این روش تدریس توصیه می شود مدرسین پرستاری استفاده از این روش را مورد توجه قرار دهند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 7
لینک کوتاه:
magiran.com/p2523584 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!