مدل یابی رابطه باورپذیری تبلیغ محصولات غیرورزشی توسط صحه گذاران ورزشی با اعتماد به محصول، خرید مجدد و وفاداری مشتریان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف از این پژوهش خرید مجدد و وفاداری مشتریان بر اساس نقش صحه گذاران ورزشی بود. این مطالعه از نوع علت و معلولی است و یک پژوهش کاربردی به شمار می آید که به صورت پیمایشی انجام شد.

روش شناسی

نمونه آماری پژوهش شامل 400 نفر از مشتریان محصولات غیرورزشی در مراکز خرید و فروشگاه های شهر اصفهان بود که به صورت دردسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های کردلو و همکاران (2015) برای سنجش باورپذیری تبلیغات، پرسشنامه اعتماد به محصول (بالستر،2004) و خرید مجدد و پرسشنامه وفاداری مشتریان (لیو، 2008) مورد استفاده قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها با نظرسنجی چند تن از متخصصان حوزه مدیریت ورزش و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تایید شد. (آلفای کرونباخ به ترتیب :(91/. ، 70/. ، 75/. و 88/.) داده ها با استفاده از آمار توصیفی (شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی) و استنباطی (آزمون معادلات ساختاری) و با نرم افزارهای SPSS و Lisrel تجزیه و تحلیل شد.

یافته ها

یافته ها نشان داد که مولفه اطلاعات محصول بیشترین تاثیر را در تبلیغات محصولات غیر ورزشی داشت و تبلیغ محصولات غیرورزشی توسط صحه گذاران ورزشی از دیدگاه مشتریان بر اعتماد به محصولات اثرگذار است. اعتماد به محصولات نیز  بر خرید مجدد و وفاداری تاثیر معنی داری دارد و مدل مفهومی تحقیق از برازش مناسبی برخوردار است.

نتیجه گیری

بر اساس یافته ها پیشنهاد می شود تولیدکنندگان کالاها و محصولات غیرورزشی می توانند به منظور جلب اعتماد بیشتر مصرف کنندگان از صحه گذاران ورزشی در تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
161 تا 174
لینک کوتاه:
magiran.com/p2531394 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!