مدیریت الگوی موثر آموزش و یادگیری بر اخلاق حرفه ای و تاب آوری شغلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان کردستان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این پژوهش  با هدف مدیریت و اجرای مدلی موثر (MEM) برای آموزش/یادگیری اخلاق حرفه ای و بهبود تاب آوری شغلی صورت گرفت. این مطالعه شبه تجربی در کارگاه اخلاق حرفه ای به منظور مقایسه و اندازه گیری اثرات MEM بر آموزش/یادگیری بر اساس: استفاده از MEM در گروه تجربی A، آموزش مبتنی بر فراخواندگی MEM در رفتار اخلاقی حرفه ای معلمان در گروه تجربی B و آموزش سنتی در گروه کنترل C انجام شد. جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان فرماندهی پلیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان بودند که از آن میان سه کلاس 25 دانشجو به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های میدانی از پرسشنامه اخلاق حرفه ای کادوزر (2002) و پرسشنامه تاب آوری کانر-دیویدسون (2003) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس به وسیله نرم افزارSPSS23  اثربخشی قابل توجه الگوی آموزش/یادگیری به شیوه مدیریت موثر یادگیری را به لحاظ آماری معنادار در ارتقای اخلاق حرفه ای و تاب آوری شغلی کارکنان در مقایسه با الگوهای آموزشی سنتی نشان داد. الگوسازی رفتاری نوآورانه مدرس در اجرای الگو نیز، زمینه یادگیری سازنده فراگیران از طریق درگیری ذهنی با مفاهیم و تجربه رفتاری آن مفاهیم را پدیدار نمود. کارآمدی الگو با توجه به نهادینه سازی الگوی رفتاری در فرآیند اجرای آن به عنوان روش آموزشی نوآورانه مورد بحث و در نتیجه کاربرد الگوی آموزشی مذکور را مدلل نمود. بهره گیری از این نوع الگوی تدریس مدیریت آموزش آمیخته با الگوسازی رفتاری مدرس جهت بکارگیری ظرفیت های خلاق فراگیران در یادگیری عمیق و پایدار توصیه گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
135 تا 156
لینک کوتاه:
magiran.com/p2537020 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!