یک طرح تسهیم راز مقاوم در برابر تقلب مبتنی بر گراف

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

طرح تسهیم راز آستانه ای امکان تسهیم یک راز را در میان تعدادی از اعضا، به نام شرکت کنندگان، با ارایه سهم هایی به آنان فراهم می سازد. بازیابی راز تنها به کمک تعداد مشخص از سهم ها امکان پذیر است. بازیابی درست راز در این طرح ها منوط به رفتار درست شرکت کنندکان است. اما در دنیای واقعی ممکن است برخی از شرکت کنندگان تلاش کنند سهم های نادرستی ارایه دهند، که تقلب نام دارد. یک طرح تسهیم راز مقاوم این امکان را فراهم می کند که با حضور تعدادی متقلب هم چنان راز به درستی بازیابی شود. در این مقاله طرح تسهیم راز مقاومی ارایه می شود که با وجود تعداد بیشینه ممکن از شرکت کنندگان متقلب، راز به درستی بازیابی شود. در این طرح برای متقلب ها توانایی های زیادی در نظر می گیریم. آنان می توانند سهم های خود را متناسب با سهم های سایرین تغییر دهند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا بهترین شیوه را برای تقلب به کار گیرند. این طرح امکان شناسایی و حذف متقلب ها را به کمک یک گراف جهت دار فراهم می سازد و نسبت به طرح های پیشین از پیچیدگی کمتری برای بازیابی راز برخوردار است. در عین حال دارای طول سهم کمتری نسبت به طرح های موجود است، که به کاهش سربار مخابراتی طرح می انجامد. به این ترتیب، طرح تسهیم راز پیشنهادی از دو جنبه پیچیدگی بازیابی راز و طول سهم از کارآیی بیشتری نسب به طرح های موجود برخوردار است.

زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 60
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2540580 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!