طراحی بهینه شبکه بی سیم مخابرات نور مرئی با هدف کمینه سازی احتمال قطع در محل گیرنده متحرک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

موضوع مورد توجه در این مقاله، تعیین موقعیت بهینه مکانی برای نصب دیود ساطع کننده نور (LED) به منظور پیاده سازی شبکه بی سیم مخابرات نور مریی (VLC) در یک محیط بسته است. به طور دقیق تر، منظور از تعیین موقعیت بهینه، نصب فرستنده نوری در مکانی از سقف یک محیط بسته در فضای درونی یک ساختمان است که احتمال قطع در محل گیرنده متحرک به حداقل برسد. در اینجا، ما سناریوی یک لینک مخابراتی بی سیم مبتنی بر LiFi را در نظر می گیریم که در آن چندین LED در سقف یک اتاق قرار داده شده اند و با گیرنده متحرک موجود در محیط ارتباط پرسرعت مخابراتی برقرار می کنند. ابتدا، عبارت بسته ای را برای احتمال قطع در محل کاربر به دست می آوریم. سپس تاثیر پارامترهایی مانند توان و ارتفاع LEDها را بر روی احتمال قطع در محل مورد نظر مطالعه و بررسی می کنیم. در نهایت، با به حداقل رساندن احتمال قطع در گیرنده، مکان بهینه LEDها را طراحی می کنیم. نتایج شبیه سازی های عددی نشان می دهد که بهینه سازی مکان فرستنده به طور قابل ملاحظه ای احتمال قطع را در مقایسه با انتخاب های غیربهینه مکان LEDها کاهش می دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 9
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2547262 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!