بررسی و جداسازی امولسیون روغن/آب با کارایی بالا با یک غشای نانوکامپوزیتی جدید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

گرافن اکسید به عنوان یک نوع جدیدی از مواد غشایی در نظر گرفته می شود. با این حال، از یک شار فیلتراسیون حالت پایدار کم و نیز عملکرد ناپایدار رنج می برد که منجر به محدود شدن کاربردهای عملی آن می شود. به همین دلیل، هدف این مطالعه ترکیب GO با هیدروکسیدهای لایه ای دوگانه (LDH)، با کانال های انتقال آبدوست دولایه و سطح باردار مثبت در نسبت وزنی متفاوت (یعنی 5:1، 3:1، 1:1،1:3، و 1:5) می باشد. سپس GO-Mg/Al/Zn-LDH بهینه شده با کیتوسان (CS) ترکیب و روی شبکه فولاد ضد زنگ (مش) پوشانده شد تا یک غشاء با شار پایدار بالا که آب دوست و فوق اولیوفوبیک در زیر آب است، به دست آید شبکه هیبریدی لایه به لایه (LBL) برای حذف نفت خام سنگین از سطوح آب مورد بررسی قرار گرفت که راندمان جداسازی بالاتر از 5/99 درصد (ɳ%) و شار آب از Lm-2.h-1 102 ± 160222 تحت نیروی گرانش را نشان داد. علاوه بر این، پایداری مکانیکی/شیمیایی استثنایی، جداسازی موثر، شار آب بالا، قابلیت استفاده مجدد و فوق آبدوستی عالی، LBL هیبرید مش را می توان به عنوان یک غشای تجدید پذیر امیدوارکننده برای تصفیه آب روغنی (آب حاوی قطرات نفتی) در نظر گرفت.

زبان:
فارسی
صفحات:
3004 تا 3017
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2549425 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!