بهینه سازی دگرسپاری در تخصیص ایستگاه پایه توام با کنترل توان در شبکه های سلولی ناهمگون با دسترسی چندگانه غیرمتعامد براساس معیار انصاف تناسبی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

به منظور پاسخگویی به تقاضای فزاینده ای که برای استفاده از خدمات شبکه های بی سیم سلولی نسل جدید به وجود آمده است، شبکه ی ناهمگون شامل سلول های کوچک راه حل نظام مند و مطلوبی به شمار می رود. در این تحقیق یک شبکه با سلول های کوچک برپایه فن آوری دسترسی چندگانه غیرمتعامد با روش حذف پی درپی تداخل را درنظر گرفته ایم. شبکه با سلول های کوچک، به صورت اجتناب ناپذیری با مشکل تداخل هم کانال و بار ترافیکی نامتعادل مواجه است که این مساله بازده انرژی و طیفی شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین در این نوع از شبکه ها به دلیل تحرک کاربر، تغییر شرایط کانال ارتباطی و تعداد زیاد دگرسپاری ها، مقدار زیادی انرژی مصرف می شود. بر این اساس، این تحقیق به بهینه سازی دگرسپاری در مسیر رو به بالای شبکه های شامل سلول های کوچک با روش دسترسی چندگانه غیرمتعامد و حذف پی در پی تداخل می پردازد که در عین حال کنترل توان و تخصیص ایستگاه پایه با لحاظ انصاف تناسبی در توزیع بار ترافیکی را در نظر می گیرد. یک مساله بهینه- سازی ترکیبی با تلفیق تخصیص ایستگاه پایه و کنترل توان ارایه شده است که به صورت همزمان توابع فایدهء سیستم و دگرسپاری انصاف محور را بیشینه و تابع فایدهء کنترل توان ارسالی را کمینه می کند. مساله بهینه سازی با به کاربردن نظریه های بازی ایتلاف و تجزیه اولیه، حل می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که الگوریتم ارایه شده در مقایسه با الگوریتم های دیگر از نظر تعداد دگرسپاری و انصاف عملکرد بهتری دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 36
لینک کوتاه:
magiran.com/p2555144 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!