واکاوی آینده پژوهانه مولفه های الگوی مدیریت دانش نظامی در دفاع همه جانبه نبرد های آینده با رویکرد جنگ ترکیبی

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هم راستا با تعاریف مختلف از مدیریت دانش، مدل های مختلفی از آن نیز ارایه شده که اهمیت و گستردگی این موضوع سبب شده اندیشمندان مختلف، برداشت های متنوعی از فعالیت های مدیریت دانش ارایه دهند. این تفسیرها و برداشت ها، دارای نقاط اشتراک و افتراقی است که در قالب الگوهای مختلف مطرح شده است. نقش مدیریت دانش نظامی در نبردهای آینده که بیشتر مبتنی بر جنگ ترکیبی خواهد بود، ضرورت آینده نگاری الگوی مطلوب را در این حوزه طلب می نماید که پژوهش حاضر با این هدف انجام شده است. از این رو نوع پژوهش کاربردی-توسعه ای با رویکرد آمیخته است و جامعه آماری آن به صورت هدفمند از بین صاحب نظران نظامی و غیرنظامی و متخصصان امور دفاعی، مطالعات راهبردی و آینده پژوهی در سطح نیروهای مسلح با ویژگی سابقه خدمت در مشاغل راهبردی (27) نفر در نظر گرفته شده است. جمع آوری اطلاعات با استفاده از روش کتابخانه ای و برگزاری پنل های خبرگی صورت پذیرفته است. روش انجام پژوهش، استفاده از روش آینده پژوهی پنل خبرگی با بهره گیری از روش های آماری است. خروجی پنل های خبرگی تعیین (82) مولفه مرتبط با موضوع پژوهش بود که با نظر کارشناسی خبرگان مولفه های احصاء شده در (6) بعد پایش و جمع آوری داده ها، اعتبارسنجی و تقلیل داده ها، تجمیع و داده کاوی، پردازش و تحلیل داده ها، تصمیم سازی و تصمیم گیری و راهبردپردازی و بازخوردگیری، دسته بندی و صحت سنجی شدند که در نهایت هم الگوی نهایی ترسیم شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
5 تا 31
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2570017 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!