عوامل فرهنگی موثر بر فعالیت احزاب بعد از انقلاب اسلامی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
احزاب برای نهادینه شدن در یک جامعه نیازمند بسترهایی هستند و بستر اولیه نهادینه شدن، توسعه سیاسی می باشد. توسعه سیاسی در جامعه ای اتفاق می افتد که توسعه فرهنگی در آن انجام گرفته باشد و توسعه فرهنگی برای ایجاد و تثبیت نیازمند عواملی است که بعنوان عوامل فرهنگی شناخته می شوند. عوامل فرهنگی موثر، عواملی هستند که باعث رشد سیاسی و اجتماعی می گردند و در جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب ، که یک انقلاب فرهنگی و با چرخش فرهنگی همراه بود ، این عوامل بوجود آمدند اما بدلایلی رشد و نمو کافی نکردند و نیاز است این اتفاق در بستر زمان و با آموزش های لازم توسط خانواده، مراکز آموزشی و رسانه ها اتفاق افتد تا به یک جامعه ی توسعه یافته دست پیدا نماییم. در این پژوهش به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که :« عوامل فرهنگی موثر بر فعالیت احزاب بعد از انقلاب اسلامی کدامند و چگونه باعث افزایش فعالیت احزاب می شوند؟» و بر اساس این سوال فرضیه خود را چنین قرار دادیم که « هر مولفه ای که باعث توسعه فرهنگی در جامعه گردد، در توسعه سیاسی نیز موثر بوده و موجب بسط فرهنگ تحزب می گردد». در این پژوهش از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
502 تا 520
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2585897 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!