بررسی موانع مشارکت فعالیت های ورزشی دانشجویان در طی دوران قرنطینه خانگی ویروس کووید_19

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

تقویت مشارکت دانشجویان برای انجام فعالیت های ورزشی امری ضروری است.ازپژوهش حاضر،بررسی موانع مشارکت فعالیت های ورزشی در طی دوران قرنطینه خانگی ویروس کووید_19 (دانشجویان نیم سال دوم 98-99 دانشگاه قم) بود.

روش ها

این پژوهش توصیفی _تحلیلی واز نوع پیمایشی است و به صورت فراخوان اینترنتی (آنلاین) انجام شده است.جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان نیم سال دوم 99-98بودکه در نهایت، 200 نفر به عنوان نمونه در این پژوهش شرکت کرده و به پرسش نامه پاسخ دادند.این پرسش نامه در مقیاس پنج ارزشی لیکرت بودکه روایی صوری و محتوایی آن مورد تایید 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی قرارگرفته و پایایی آن در یک مطالعه راهنما و به روش آلفای کرونباخ محاسبه شد (0.82) از روش تحلیل عامل اکتشافی با چرخش متعامد برای شناسایی عامل ها استفاده شد.درتحلیل عامل اکتشافی از21 سوال پرسش نامه موانع، 21 سوال با داشتن بار عاملی مناسب در چهار عامل محیطی،روانشناختی، درون فردی و محدودیت زمانی قرار گرفتند.

یافته ها

عامل محیطی با میانگین 90/26 با اهمیت ترین عامل و محدودیت زمانی با میانگین 87/9 کم اهمیت ترین عامل بود. عامل های بدست آمده دراین پژوهش براساس معیارهای ذیل تعیین گردید:الف) شناخت اولیه تعداد عامل ها براساس مرور مقالات،ب) انتخاب عامل ها بر اساس مقادیر ویژه بیشتر از 1،ج) استفاده از معیار توصیف واریانس ه) قابلیت درک عامل های اقتباس شده. .

نتیجه گیری

توجه به عوام ل(موانع) شناسایی شده در این پژوهش و برطرف کردن آنها می تواند .زمینه مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان در فعالیت های ورزشی در زمان قرنطینه خانگی ویروس .کووید _19 و یا سایر شرایط مشابه را فراهم نماید

زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 36
لینک کوتاه:
magiran.com/p2590591 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!