ارائه مدل بازار محوری با تاکید بر نوآوری و کارآفرین محوری، نقش میانجی مدیریت دانش در دوران شیوع کووید 19

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

در سال های اخیر شاهد توجه زیاد پژوهشگران به حوزه های بازار محوری، کارآفرینی و نوآوری هستیم. همچنین در سال های متمادی افکار جامعی مبنی بر اینکه استمرار در نوآور بودن و بازار محوری توسعه یافته و اعتقاد بر این است که این عوامل به طور موفقیت آمیزی در افزایش عملکرد شرکت ها تاثیر دارد. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل بازار محوری با تاکید بر نوآوری و کارآفرین محوری ، نقش میانجی مدیریت دانش در دوران شیوع کووید 19 انجام گرفته است.

روش کار

روش تحقیق آمیخته کمی و کیفی و از نظر هدف ااکتشافی می باشد .ابعاد و شاخص های مطالعه  توسط خبرگان و متخصصان بازاریابی شناسایی و پرسشنامه پژوهش طراحی گردیده است. مدیران بازاریابی و فروش شرکت های تولیدی واقع شده در شهرک صنعتی شهر مشهد بوده که بر اساس فرمول کوکراین 193 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند.

نتایج

بر اساس یافته های دیمتل فازی نوآوری اثر گذارترین،کارآفرین محوری اثر گذار و مدیریت دانش اثر پذیر می باشد.

نتیجه گیری

این مطالعه ترکیباتی که منجر به بهبود فروش در SME ها می شود را نشان می دهد. همچنین با نشان دادن ترکیبی از عواملی که در آن ها نوآوری و کارآفرین محوری و مدیریت دانش می تواند به طور مثبت یا منفی بر قابلیت های بازار محوری شرکت تاثیر بگذارد به تحقیقات نوآوری کمک می کند. سهم مهم دیگر این مطالعه مربوط به SMEها است. ترکیبات عواملی که می تواند منجر به موفقیت شرکت های کوچک و متوسط ​​ در شرایط کرونا شود در این مطالعه شناسایی شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
2989 تا 3000
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2611441 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!