شناسایی ابعاد سلامت سازمانی کارکنان شهرهای ساحلی فرماندهی انتظامی استان مازندران (مورد مطالعه: شهرهای ساری، بابلسر، نور، محمود آباد و نوشهر)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و شاخص های سلامت سازمانی کارکنان شهرهای ساحلی فرماندهی انتظامی استان مازندران انجام شد. روش پژوهش کیفی با رویکرد تحلیل محتوا و جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و فرماندهان فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران در شهرهای ساحلی ساری، بابلسر، نور، محمودآباد و نوشهر تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه گیری هدف مند و با در نظر گرفتن قانون اشباع تعداد 10 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند، ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار یافته است و برای حصول اطمینان از روایی ابزار از بازبینی توسط اعضاء، بررسی همکار، تجربه و سوابق خبرگان و مشارکتی بودن پژوهش و جهت تعیین پایایی از روش توافق درون موضوعی دو کدگذار استفاده شد. نتایج یافته های کیفی پژوهش به روش تحلیل محتوا نشان داد که سلامت سازمانی دارای 2 بعد «ساختاری و مدیریتی» است. بعد ساختاری دارای 5 مولفه «جو سازمان، ساختار سازمان، تاکید علمی، نظارت و ارزش یابی و عدالت سازمانی» و بعد مدیریتی دارای 5 مولفه «اخلاقیات، هدف گذاری، پشتیبانی منابع، رهبری موثر و ملاحظه گری» است. از آن جایی که سلامت سازمانی سبب ایجاد محیطی دلپذیر برای کار و کوشش، بالا رفتن روحیه سازندگی و دست یابی به اهداف سازمانی در سازمان مهم نیروی انتظامی می شود، بنابراین توجه و الگوبرداری از ابعاد و شاخص های منتج از پژوهش حاضر می تواند موجب ارتقاء سلامت سازمانی شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 68
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2614638 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!