حسابداران مدیریت، حسابداری مدیریت استراتژیک: نقش فرهنگ سازمانی و سیستم های اطلاعاتی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف این مطالعه کمک به ادبیات تیوری اقتضایی اندک در مورد عوامل تعیین کننده شیوه های حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) و نقش حسابداران مدیریت است. ما یک مدل نظری پیچیدهتر را نسبت به مطالعات قبلی ایجاد و آزمایش میکنیم تا نقش سه متغیر را به طور همزمان بررسی کنیم: شبکه حسابداری مدیریت، کیفیت سیستم های اطالعات و فرهنگ سازمانی. اینها قبال در ادبیات SMA در یک مدل واحد مورد بررسی قرار نگرفته اند. یافته های ما با استفاده از داده های 149 واحد تجاری تولیدی بریتانیا و مدلسازی معادالت ساختاری حداقل مربعات جزیی، یک رابطه مثبت بین شبکه سازی حسابدار مدیریت و اجرای شیوه های SMA را مستند میکنند. با این حال، این رابطه به طور مثبت توسط کیفیت IS تعدیل می شود، که بیشتر حسابداران مدیریت را قادر می سازد تا شیوه های SMA را اجرا کنند. برخالف کیفیت سیستم های اطلاعاتی، ما از فرهنگ نتیجهگرا و فرهنگ نوآوریمحور حمایت تجربی یا اثرات تعدیل کننده مشابهی نداریم. در عوض، فرهنگ نوآوری محور تاثیر مثبت غیرمستقیم قابل توجهی بر پیادهسازی SMA از طریق شبکه سازی حسابداران مدیریت دارد، اما نه مستقیم. در مقابل، ما و تاثیر مثبت مستقیم فرهنگ نتیجه محور بر اجرای SMA، اما نه غیرمستقیم از طریق شبکه سازی حسابدار مدیریت. این نتایج نشان می دهد که در واحدهای تجاری نتیجه محور، اجرای شیوه های SMA ممکن است محدود به عملکرد حسابداری نباشد. مدیران در سایر وظایف ممکن است انگیزه اجرای شیوه های SMA را داشته باشند حتی زمانی که حسابداران مدیریت بخشی از فرآیند نیستند.

زبان:
فارسی
صفحات:
69 تا 76
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2618349 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!