تجزیه و تحلیل ویژگی های وجدان اخلاقی شخصیت کارکنان در تقویت قابلیت نوآوری و عملکرد مالی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف تحقیق حاضر تجزیه و تحلیل اثر راهبردهای مشتریمدارانه بر قابلیت نوآوری و عملکرد مالی بانک صادرات با توجه به نقش تعدیلگر وجدان اخلاقی کارکنان در مشهد بوده است، که بر اساس آن پنج فرضیه تنظیم گردیده است.

مواد و روش ها

این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی  است. جهت گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است، ابزار اندازهگیری جهت انجام این پژوهش پرسشنامه می باشد. جهت سنجش متغیر راهبردهای مشتری مدرانه از مقیاس تهیه شده توسط (نارور و اسلاتر ، 1990) که شامل 5 جمله (سوال) پنج گزینهای، جهت سنجش متغیر قابلیت نوآوری از مقیاس تهیه شده توسط (هارت و همکاران، 1977) که شامل 6 جمله (سوال) پنج گزینهای، جهت سنجش متغیر عملکرد مالی از مقیاس تهیه شده توسط (لین و همکاران، 2016) که شامل 3 جمله (سوال) پنج گزینهای و جهت سنجش وجدان اخلاقی کارکنان از مقیاس تهیه شده توسط (کاستا و مک کری، 2004) که شامل 8 جمله (سوال) پنج گزینهای بوده، استفاده گردید که با اقتباس از نمونه های مشابه آن ها که در تحقیقات گذشته اعتباریابی و مورد استفاده قرار گرفته شده است، به کار گرفته شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان شعبه مرکزی بانک صادرات مشهد که تعداد آنها 120 نفر می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد 102 نفر و از  روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. داده های آماری گردآوری شده در محیط بسته نرم افزاری اس .پی. اس. اس و  پی. ال. اس، با استفاده از آزمون های همبستگی تحلیل مسیر علاوه بر آزمونهای توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است.

یافته ها

نتایج  حاصل از تحلیل فرضیات پژوهش نشان میدهدکه راهبردهای مشتری مدارانه با قابلیت نوآوری بر عملکرد مالی تاثیر مثبت و معنی داری دارد.

نتیجه گیری

همچنین وجدان اخلاقی در رابطه بین راهبردهای مشتری مدارانه و عملکرد مالی و قابلیت نوآوری نقش تعدیلگر دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
370 تا 382
لینک کوتاه:
magiran.com/p2621052 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!