مدل پاردایمیک تجربه مشتریان بانکداری اسلامی براساس رویکرد بانکداری جامع

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

تغییرات جهانی گسترده در بخش خدمات بانکی منجر به افزایش رقابت در این صنعت شده است. از طرفی بانک های معتبر جهان برای مقابله با این فشارهای رقابتی از استراتژی بانکداری جامع بهره می برند. در ایران نیز که سال هاست بانک ها براساس الگوی بانکداری اسلامی اداره می شوند، برای رقابت با یکدیگر به راهبردهای بازاریابی متفاوتی از جمله مدیریت تجربه مشتری روی آورده اند. پژوهش حاضر باهدف ارایه مدل پارادایمیک تجربه مشتریان بانکداری اسلامی براساس رویکرد بانکداری جامع با بهره گیری از رویکرد نظام مند نظریه داده بنیاد انجام شده است . روش تحقیق مقاله حاضر، کیفی– اکتشافی و با رویکرد پارادایم داده بنیاد است. جهت گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته مطابق مدل پارادایمی استفاده شد. نمونه گیری به روش هدفمند و گلوله برفی بوده که با نظرات 23 نفر از خبرگان صنعت بانکداری انجام گرفت. یافته های بدست آمده طی فرآیند کدگذاری باز، محوری و انتخابی شامل عوامل علی، زمینه ای، مداخله ای، راهبرد ها و پیامد ها، منجر شد در نهایت 6 سازه اصلی، 20 مقوله و 68 زیرمقوله شناسایی و دسته بندی گردد. یافته ها نشان داد که سه عامل اصلی شامل توانمندسازی کارکنان، نوآوری و توسعه بر روی تجربه مشتریان در بانکداری اسلامی تاثیر گذار است . راهبردهایی که در این تحقیق شناسایی شدند در چهارگروه و برای مشتریان خرد، اختصاصی، شرکتی و سرمایه گذاری تعریف شده اند. درنهایت پیامدهای تجربه مشتریان بانکداری اسلامی براساس رویکرد بانکداری جامع به سه گروه انسانی، سازمانی و مالی تقسیم شده اند.

زبان:
فارسی
صفحات:
526 تا 527
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2630863 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!