فناوری حسگرها در بیومکانیک ورزشی: کاوش در کاربردها و پیشرفت ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف:

 حسگرهای پوشیدنی راه های غیرتهاجمی، قابلحمل و در مجموع راحت را برای نظارت بر تمرینات ورزشی ارایه میدهند. هدف این بررسی سیستماتیک ارایه شواهد فعلی در مورد استفاده از حسگرهای پوشیدنی در ورزش برای افراد ورزشکار است.

روش ها :

جستجوی مقالات منتشر شده به زبان انگلیسی قبل از می 2020 در پایگاه های داده های Scopus، Web-Of-Science، PubMed و EBSCO، جستجوی عناوین، چکیده ها و کلمات کلیدی با یک رشته جستجو شامل عبارات مربوط به حسگرهای پوشیدنی و ورزش انجام شد. این حسگرها علاوه بر ارایه بینشی در مورد نحوه دستیابی به عملکرد، اطلاعات دقیق سینماتیک، جنبشی و الکترومیوگرافی را نیز ارایه میدهند. سنسورهای پوشیدنی مانند سنسورهای اینرسی و الکترومیوگرافی از این منظر مناسبترین هستند.

یافته ها:

 پیشرفت ها با کوچک تر و دقیق تر شدن سنسورها و توانایی اندازه گیری داده های دقیق تر چشمگیر بوده است. صفحات نیرو، نیروهای واکنش زمین را که توسط یک ورزشکار در حین دویدن، پریدن یا فرود آمدن اعمال می شود اندازه گیری می کنند. این اطلاعات در پیشگیری از آسیب ها و درک اینکه چگونه الگوهای حرکتی مختلف بر عملکرد تاثیر می گذارند، بسیار مهم است. پلتفرم های نیرو همچنین می توانند برای ارزیابی تعادل و ثبات، کمک به توسعه پروتکل های پیشگیری از آسیب و برنامه های توان بخشی استفاده شوند.

نتیجه گیری :

بررسی متون، حسگرهای اینرسی رایجترین حسگر مورد استفاده برای ارزیابی عملکرد ورزشکاران به نظر میرسد. بااین حال، الکترومیوگرافی ممکن است استفاده شود. حتی طیف وسیعی از ورزشها در مطالعات مورد بررسی قرار گرفت، دویدن ورزش غالب ارزیابیشده بود. بنابراین محققان، ورزشکاران و مربیان درک فناوریهای فعلی برای ارزیابی عملکرد ورزشی مفید می دانند.

زبان:
فارسی
صفحات:
74 تا 89
لینک کوتاه:
magiran.com/p2638790 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!