وارسی ویژگی دسترس پذیری در سیستم های تبدیل گراف با رویکرد کشف وابستگی شرطی بین قوانین

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

وارسی مدل [1] یکی از موثرترین تکنیک های صحت سنجی خودکار ویژگی های سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری است. در حالت کلی، در این روش، مدلی از سیستم موردنظر تولید می شود و تمام حالات ممکن در گراف فضای حالت مورد کاوش قرار می گیرد تا بتواند خطاها و الگوهای نامطلوب را پیدا کند. در سیستم های بزرگ و پیچیده تولید تمام فضای حالت منجر به مشکل انفجار فضای حالت[2] می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهند که کاوش در فضای حالت با استفاده از روش های هوشمندانه، می تواند ایده امیدوارکننده ای باشد. ازاین رو در این تحقیق ابتدا مدلی از سیستم موردنظر ایجاد می شود، سپس بخشی از فضای حالت مدل، تولیدشده و با استفاده از احتمالات شرطی، وابستگی بین قوانین موجود در فضای حالت کشف می شوند. پس از آن، با کمک وابستگی های کشف شده، بقیه فضای حالت مدل را به طور هوشمندانه مورد کاوش قرار می گیرد. در این مقاله روشی برای وارسی ویژگی دسترس پذیری [3] در سیستم های نرم افزاری پیچیده و بزرگ که به زبان رسمی تبدیل گراف [4] (GTS) مدل شده اند، ارایه می شود. روش پیشنهادی در GROOVE که یک مجموعه ابزار منبع باز برای طراحی و بررسی وارسی مدل سیستم های تبدیل گراف می باشد، پیاده سازی شده است. نتایج آزمایش های تجربی نشان می دهند که رویکرد پیشنهادی نسبت به روش های قبلی سریع تر بوده و مثال های نقض [5]/شاهد [6]کوتاه تری تولید می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
175 تا 194
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2640679 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!