نقش بازی وارسازی در جهت افزایش خود رهبری کارکنان و اثرات آن بر خود سازگاری در محیط کار (مطالعه موردی: اداره ورزش و جوانان استان یزد)
هدف از این پژوهش، نقش بازی وارسازی در جهت افزایش خود رهبری کارکنان و اثرات آن بر خود سازگاری در محیط کار میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را تعداد 130 نفر از کارکنان اداره ورزش و جوانان استان یزد را شامل میشود. که با استفاده از فرمول جدول مورگان 97 نفر به عنوان نمونه برای نیمه اول سال 1402 انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه های استانداری است که در این زمینه وجود دارند. روایی (همگرا و واگرا) و پایایی (بار عاملی، ضریب پایایی مرکب، ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامه ها حاکی از آن هستند که ابزارهای اندازهگیری از روایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرما فزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β)، نشان داد که بازی وارسازی بر خود رهبری کارکنان و خود سازگاری در محیط کار به ترتیب تاثیر قوی، مستقیم و معنی دار و تاثیر ضعیف، مستقیم و غیرمستقیم، و معنی دار دارد، خود رهبری کارکنان بر خود سازگاری در محیط کار تاثیر متوسط، مستقیم، و معنی دار دارد در نهایت خود رهبری کارکنان میتواند نقش میانجیگری را در تاثیرگذاری بازی وارسازی بر خود سازگاری در محیط کار ایفا کند. با وجود مدل طراحی می توان انتظار داشت که دستگاه مذکور بتواند به منظور افزایش خود سازگاری در محیط کار به نقش بازی وارسازی توجه داشته باشد و اما اگر بخواهد تاثیرگذاری بیشتر بازی وارسازی را نشان دهد از متغیر خود رهبری کارکنان در این زمینه بهره جوید.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.