تاثیر مداخلات تمرینی بر تعادل ورزشکاران ایرانی دارای بی ثباتی مچ پا ، مقاله مروری ‏

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

اسپرین مچ پا شایع ترین آسیب در بین ورزشکاران می باشد که معمولا منجر به بی ثباتی مچ پا می شود. پروتکل های تمرینی مختلفی به منظور بهبود بی ثباتی مچ پا و بهبود تعادل ورزشکاران اجرا شده است. از این رو هدف از پژوهش حاضر، مروری بر تاثیر مداخلات تمرینی بر تعادل ورزشکاران دارای بی ثباتی مچ پا بود.

روش بررسی

جستجوی جامع الکترونیک در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، بانک اطلاعات نشریات کشور، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با محدوده زمانی 1380 تا 1400 و کلیدواژه های تعادل، ثبات پاسچر، بی ثباتی مزمن، بی ثباتی عملکردی و اسپرین مچ پا صورت گرفت. مطالعه حاضر به روش مروری سیستماتیک PRISMA می باشد.

یافته ها

تعداد 18 مقاله براساس معیارهای ورود به مطالعه انتخاب شدند. مداخلات تمرینی اعمال شده در 94/4 از مطالعات مورد بررسی باعث بهبود معنادار تعادل در ورزشکاران دارای بی ثباتی مچ پا شده است. تمرینات ترکیبی (اجرای بیش از یک نوع تمرین در پروتکل) نسبت به تمرینات مجزا در بهبود تعادل تاثیر بیشتری دارد.

نتیجه گیری

احتمال دارد که مداخلات تمرینی بررسی شده، خصوصا تمرینات ترکیبی بتواند به بخش اصلی جلسات بازتوانی ورزشکاران تبدیل شود و در رابطه با تمرینات ترکیبی، رشته های ورزشی بانوان و نوجوانان پژوهش های بیشتری صورت گیرد زیرا با بررسی در جنسیت و رده های سنی متفاوت و همچنین ارتقاء کیفیت مطالعات، می توان به نتایج ارزشمندتری دست یافت.

زبان:
فارسی
صفحات:
108 تا 119
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2664270 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!