بررسی رضایتمندی سالمندان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان ساری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

سالمندان عموما از استفاده کنندگان مهم خدمات مراقبت های بهداشتی و خدمات فوریت های پیش بیمارستانی هستند. لذا این مطالعه با هدف تعیین رضایتمندی سالمندان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان ساری انجام شد.

مواد و روش ها

این مطالعه توصیفی-تحلیلی در شهرستان ساری از اردیبهشت ماه لغایت بهمن ماه 1399 مورد بررسی قرار گرفته است. 300 نفر از سالمندان با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در طی روزهای هفته انتخاب شدند، پرسشنامه جمعیتی- شناختی و پرسشنامه مقیاس رضایتمندی مراقبت های اورژانس در همه پایگاه های اورژانس 115 توزیع گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss نسخه 21 و آزمون های Student's t و تحلیل واریانس تجزیه تحلیل آماری شد.

یافته ها

بیشتر افراد در گروه سنی سالمندان 75-60 (85/6%) سال می باشد. اکثریت سالمندان مورد مطالعه را مردان (52%) تشکیل می دادند. از موارد اعزام شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی، 15% مربوط به تصادفات رانندگی و 85% غیر تصادفی بودند. بیشترین رضایتمندی به ترتیب مربوط به حیطه های وضعیت آمبولانس ها (6/57%)، حرفه ای بودن تکنیسین (6/5%) و برخورد تکنسین (6/49%) بود. کمترین رضایت مندی مربوط به عملکرد (6/2%)، کارایی (6/44%) بود.

نتیجه گیری

رضایتمندی سالمندان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در حد تقریبا مطلوب می باشد. ارایه خدمات مشاوره جهت بهبود ارتباط، تکنسین ها در برخورد با این گروه سنی، گام موثرتری در افزایش رضایتمندی سالمندان می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
14 تا 25
لینک کوتاه:
magiran.com/p2682742 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!