ارائه الگوی اخلاق حرفه ای درطراحی و تبیین مدل تجاری سازی محصولات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

توسعه اخلاق حرفه ای در شرکت های دانش بنیان به منظور تجاری سازی محصول، یکی از ضرورت هایی است که نیازمند توجه می باشد، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف ارایه الگوی اخلاق حرفه ای در طراحی و تبیین مدل تجاری سازی محصولات شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری انجام شد.

روش

این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که از نظریه داده بنیاد استفاده شده است. مشارکت کنندگان شامل خبرگان با تجربه عملی در زمینه تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری شهر ساری بودند، که از طریق روش نمونه گیری هدفمند تعداد 10 نفر بعنوان مطلعین کلیدی انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شد. اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و کدگذاری مجدد توسط خبرگان به دست آمد. داده ها بوسیله کد گذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند و در نهایت  مدل پارادایمی پژوهش ارایه گردید.

یافته ها

نتایج نشان که پدیده محوری الگوی اخلاق حرفه در تجاری سازی محصولات شرکت های مستقر در پارک علم فناوری شامل (برندسازی محصول)، شرایط علی(تحول پذیری دیجیتالی شرکت، فناوری پیشرفته و ویژگی های اخلاقی سرمایه انسانی)، شرایط زمینه ای، (رهبری اخلاقی و عوامل درون سازمانی)، عوامل مداخله گر(دولت، دانشگاه، مراکز حمایتی)، راهبردها، (راهبردهای مالی، بازارگرایی اخلاقی و تبلیغات) و پیامد(موفقیت کسب و کار) می باشد.

نتیجه گیری

اخلاق حرفه ای می تواند به عنوان یک راهبرد در راستای تجاری سازی محصولات شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
182 تا 191
لینک کوتاه:
magiran.com/p2688189 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!