تبیین سهم بازار شرکت های دانش بنیان از طریق استفاده از رسانه های اجتماعی با نقش میانجی استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری
با تغییر و تحولات فضای دیجیتال و تسریع فعالیت ها، اغلب شرکت ها برای بهبود سهم بازار خود به رسانه های اجتماعی گرایش پیدا کرده اند. بر این اساس، هدف این مطالعه بررسی نقش میانجی استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتریان در رابطه بین استفاده از رسانه اجتماعی و سهم بازار شرکت های دانش بنیان است.
روش شناسی:
این پژوهش به شکل کمی و به دلیل ارایه نتایج عملیاتی برای شرکت های موردمطالعه از انواع مطالعات کاربردی محسوب می گردد. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای در سطح کشور است. از سوی دیگر، از طریق پرسشنامه به گردآوری داده ها در این پژوهش اقدام شده است. قابل ذکر است که چندین فرضیه برای برقراری ارتباط بین متغیرها ارایه گردید که به روش مدل سازی معادلات ساختاری و ابزارهای SPSS و Amos تحلیل شدند.
خروجی ها نشان می دهند که استفاده از رسانه اجتماعی به صورت مثبت بر استراتژی نفوذ در بازار، مدیریت ارتباط با مشتری و سهم بازار شرکت های دانش بنیان اثر می گذارد. از سوی دیگر، استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری بر سهم بازار اثر مستقیم دارند. درنهایت، نقش میانجی متغیرهای استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری در رابطه بین استفاده از رسانه اجتماعی و سهم بازار شرکت های دانش بنیان معنادار حاصل شدند.
این پژوهش با ارایه الگویی جدید نشان داد که رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک استراتژی در جهت بهبود سهم بازار شرکت های دانش بنیان مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، این مطالعه نشان می دهد که دو عامل میانجی استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری نقش بسیار کلیدی در فعالیت های دیجیتالی و بهبود سطح سهم بازار دارند. قابل ذکر است که این مهم در مطالعات قبلی موردتوجه پژوهشگران قرار نگرفته بود و سهم این مطالعه در افزایش ادبیات موضوعی و پر کردن این شکاف قابل توجه است. همچنین، این مطالعه بر اساس نتایج حاصل شده، پیشنهادهایی را برای جامعه آماری ارایه کرده است.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.