تبیین سهم بازار شرکت های دانش بنیان از طریق استفاده از رسانه های اجتماعی با نقش میانجی استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

با تغییر و تحولات فضای دیجیتال و تسریع فعالیت ها، اغلب شرکت ها برای بهبود سهم بازار خود به رسانه های اجتماعی گرایش پیدا کرده اند. بر این اساس، هدف این مطالعه بررسی نقش میانجی استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتریان در رابطه بین استفاده از رسانه اجتماعی و سهم بازار شرکت های دانش بنیان است.

روش شناسی:

 این پژوهش به شکل کمی و به دلیل ارایه نتایج عملیاتی برای شرکت های موردمطالعه از انواع مطالعات کاربردی محسوب می گردد. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای در سطح کشور است. از سوی دیگر، از طریق پرسشنامه به گردآوری داده ها در این پژوهش اقدام شده است. قابل ذکر است که چندین فرضیه برای برقراری ارتباط بین متغیرها ارایه گردید که به روش مدل سازی معادلات ساختاری و ابزارهای SPSS و Amos تحلیل شدند.

یافته ها

خروجی ها نشان می دهند که استفاده از رسانه اجتماعی به صورت مثبت بر استراتژی نفوذ در بازار، مدیریت ارتباط با مشتری و سهم بازار شرکت های دانش بنیان اثر می گذارد. از سوی دیگر، استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری بر سهم بازار اثر مستقیم دارند. درنهایت، نقش میانجی متغیرهای استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری در رابطه بین استفاده از رسانه اجتماعی و سهم بازار شرکت های دانش بنیان معنادار حاصل شدند.

نتیجه گیری

این پژوهش با ارایه الگویی جدید نشان داد که رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک استراتژی در جهت بهبود سهم بازار شرکت های دانش بنیان مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، این مطالعه نشان می دهد که دو عامل میانجی استراتژی نفوذ در بازار و مدیریت ارتباط با مشتری نقش بسیار کلیدی در فعالیت های دیجیتالی و بهبود سطح سهم بازار دارند. قابل ذکر است که این مهم در مطالعات قبلی موردتوجه پژوهشگران قرار نگرفته بود و سهم این مطالعه در افزایش ادبیات موضوعی و پر کردن این شکاف قابل توجه است. همچنین، این مطالعه بر اساس نتایج حاصل شده، پیشنهادهایی را برای جامعه آماری ارایه کرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
171 تا 194
لینک کوتاه:
magiran.com/p2692825 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!