مقایسه دیدگاه اعضای هیئت علمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی در خصوص گراند راندهای برگزار شده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه 

گراند راند های آموزشی شکل ویژه ای از آموزش بالینی هستند که به عنوان سنگ بنای آموزش پزشکی، حضوری پایدار در بسیاری از بخش های پزشکی، جراحی و دانشگاهی در سراسر کشور دارند. بنابراین هدف از انجام این مطالعه بررسی دیدگاه اعضای هییت علمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه اطفال در خصوص گراند راندهای برگزار شده در دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.

روش ها

این مطالعه مقطعی تحلیلی بر روی 83 نفر از اعضای هییت علمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان در بخش داخلی در سال 1402 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه شامل 2 پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسش نامه استاندارد گراندراند است. 

یافته ها

دیدگاه اکثریت اعضای هییت علمی، دستیاران، اکسترن و اینترن های دانشگاه علوم پزشکی جهرم، در خصوص گراند راندهای برگزار شده، در سطح خوب و خیلی خوب بوده است. اکثریت اعضای هییت علمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، حضور کارورز در گراند راند را مفید و لازم دانسته اند. 62/1 درصد از اعضای هییت علمی، دستیاران، کارورزان و کارآموزان گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، برگزاری گراند راند به صورت نشسته در کلاس و ارایه اساتید را دارای کارایی بیشتری دانسته اند. همچنین 62/1 درصد از آن ها، بحث در مورد تشخیص های افتراقی را بهترین استراتژی معرفی بیمار دانسته اند.

نتیجه گیری 

دیدگاه اکثریت اعضای هییت علمی، دستیاران، اکسترن و اینترن های دانشگاه علوم پزشکی جهرم، در خصوص گراند راندهای برگزار شده بهتر از استیودنت های شرکت کننده در این مطالعه است.

زبان:
فارسی
صفحات:
60 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p2696732 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!